Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie?

Rosnąca popularność aplikacji Instagram doprowadziła do powstania nowego zawodu-Instagramer. Jest to osoba, która promuje produkty klientów na swoim koncie. Nie jest to już jedynie medium wspierające bloga lub własny biznes, ale osobna platforma, która może stać się niezależnym źródłem dochodu.  Aby stać się atrakcyjnym dla reklamodawców i zacząć zarabiać na Instagramie, musisz zdobyć sporo followersów, często dodawać nowe posty i pamiętać o odpowiednich hashtagach.

Aby zdobyć popularność na Instagramie trzeba działać regularnie, dodawać zdjęcia budzące emocje. Unikaj pozowanych i nadmiernie retuszowanych zdjęć. Liczy się naturalność i uchwycenie momentu. Dodaj odpowiednie hashtagi, które są najbardziej popularne na Instagramie. Dodawaj do ulubionych innych użytkowników, którzy prowadzą profile o podobnej tematyce, bądź aktywny i odpowiadaj na komentarze. Dodaj do profilu e-mail kontaktowy.

Jak zarabiać na Instagramie?

  • Publikuj zdjęcia produktów klientów i oznacz odpowiednimi hashtagami
  • Zostaw link w bio do strony klienta
  • Oznacz profil klienta
  • Uzupełnij kampanię na blogu o działania na Instagramie
  • Promuj i sprzedawaj własne produkty
  • Zarabiaj na afiliacji
  • Zorganizuj konkurs
  • Sprzedaj swoje konto

Na Instagramie można zarabiać na wiele sposobów. Wszystko zależy od inicjatywy reklamodawcy, który może zamówić zdjęcie swojego produktu z oznaczeniem jego profilu, a niekiedy tylko z tematycznym hashtagiem. Klient może zamówić dodanie linku do swojej strony w twoim opisie konta. Dodając link afiliacyjny w opisie konta i sprzedając w ten sposób produkty, możesz zarabiać na afiliacji, np. w branży modowej. Czasem konkurs lub zdjęcie na Instagramie stanowi uzupełnienie działań marketingowych na blogu. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś promował swoje produkty i usługi, np. sprzedawał tam własne zdjęcia, jeśli z zawodu jesteś fotografem. Ostatecznie możesz sprzedać swoje konto na Instagramie, gdy masz sporo aktywnych użytkowników, a już nie chce ci się go prowadzić lub jakiś klient oferuje dobre warunki.

Jak zwiększyć szansę na sukces?

Wysokość zarobków i zainteresowanie reklamodawców zależy od ilości followersów. Im częściej dodajemy zdjęcia, im staranniej oznaczamy hashtagi i im bardziej odwdzięczamy się innym użytkownikom za aktywność, tym szybciej zbudujemy grono odbiorców. W wysiłkach nie należy ustawać, bo gdy przestaniemy odwdzięczać się aktywnością, nie będziemy regularnie dodawać postów, obserwatorzy szybko uciekną. Istotne jest, by posty sponsorowane były utrzymane w tym samym tonie, co neutralne, dzięki temu zaangażują odbiorców.