Ile kosztuje kampania Billboardowa?

Ile kosztuje kampania Billboardowa?

Pomimo powszechnego dostępu do Internetu wiele firm korzysta z tradycyjnych i nadal skutecznych form promowania swojego biznesu. Mowa o reklamie zewnętrznej, czyli różnego rodzaju banerach oraz billboardach zlokalizowanych w mieście. Wielu zadaje sobie pytanie, jak kosztowna jest tego typu kampania? Czy finansowo opłaca się bardziej niż np. reklama w mediach? 

Planując kampanię reklamową należy mieć na uwadze jej złożony charakter. Mowa także o kosztach całej usługi. Nie wystarczy zorientować się co do ceny dzierżawy miejsc reklamowych, ale także przeanalizować długość akcji marketingowej oraz jej techniczne szczegóły. Na końcową cenę reklamy zewnętrznej wpływa bowiem wiele czynników. W planowaniu kampanii reklamowej mogą pomóc różne agencje reklamowe zajmujące się wykonywaniem reklam zewnętrznych jak na przykład firma Znajdź Reklamę.

Różnorodna oferta

W każdym mniejszym czy większym mieście działa przynajmniej kilka, jeśli nie kilkanaście bądź kilkadziesiąt firm dysponujących miejscem billboardowym. Z uwagi na taką różnorodność rynku oraz ofert poszczególnych usługodawców, określenie dokładnej kwoty kampanii jest niemożliwe. Na wysokość ceny wpływa przede wszystkim lokalizacja reklamy. Nie jest tajemnicą, że najwięcej kosztują miejsca w ścisłym centrum miasta lub w rejonie największych skupisk ludzi, np. przy dużych biurowcach. W cenie są ruchliwe lokalizacje, najlepiej przy głównych drogach. W takich okolicznościach z reklamą mogą zapoznać się kierowcy stojący w korkach, dojeżdżający do pracy itp.

Skuteczność reklamy

Duże znaczenie ma nie tyle samo miejsce, co widoczność billboardu z jak najdalszej odległości. Największe ceny osiągają więc powierzchnie reklamowe, które rzucają się w oczy z nawet kilkuset metrów, nie zasłonięte drzewami czy innymi budynkami. Każdy tego typu detal zwiększa skuteczność samej reklamy i czyni ją opłacalną dla przedsiębiorcy. Świetną lokalizacją, prócz ruchliwych arterii, są dworce PKP oraz instytucje publiczne, które dziennie odwiedza wiele osób.

Format ma znaczenie

Kluczowa przy ustalaniu ceny jest także wielkość reklamy zewnętrznej, przy czym na rynku funkcjonuje kilka podstawowych i powtarzających się formatów. Dość popularnym jest tzw. eurobillboard, który osiąga 504x238cm. Za jego wynajem płaci się kilkaset złotych. Większe jak na przykład 1200x400cm to koszt kilku tysięcy. Ceny ustala się zazwyczaj w okresie miesięcznym. Długość reklamy to bowiem jeszcze jeden istotny aspekt przy wycenie. Im dłuższy okres, tym większe rabaty dla klienta. Wiele firm nagradza ulgami swoich stałych klientów. Widzimy więc, że koszt reklamy zewnętrznej może się kształtować różnie, dlatego najlepiej samemu sprawdzić go u źródła.